Friday, November 23, 2012

Gambar dan orangnya mungkin serupa tapi tak sama

Assalamualaikum wbt

Now it's 2.25 am and i'm on my duty to serve the people of Malaya. Haha.

Berapa ramai agaknya sekarang ini yang teringatkan kawan lama? Kawan lama yang betul-betul rapat, ade tak? Mesti ade punye, kan? Yeah, pagi-pagi ni aku teringat lak kat mereka. Haha.

Mereka yang pernah aku panggil kawan baik dulu, time sekolah. Sekarang bukan sape-sape kecuali stranger. Kalau aku jumpa diaorang pun konfem simptom awkward silence mesti berleluasa. Lain, doe. Bukan macam dulu, time sekolah. Tak sama macam dulu, time rapat.

Kalau dulu boleh bawak bersembang tentang benda personal, sekarang nak sentuh pasal status update kat facebook pun macam berani-berani ayam. Sembang pasal ape? Pasal kau belajar kat mane, senang ke susah, subjek ape kau amik, ape pointer. Lepas abih belajar situ nk buat ape, takat tu je. Takde yang boleh dibuat gurau, yang boleh dibuat modal usik mengusik ke tahap maksimum.

Perubahan tu biasa dalam perjalanan hidup. Nanti akan tiba suatu mase, kita ibarat tiada kawan. Hanya kita seorang, dengan pasangan kita. (tu pun kalau ade, kalau takde tu pasrah jelaaa)

Takpela. Biar aku tengok gambar dulu-dulu, yang mengingatkan aku kembali kpd kau yang suatu masa dulu, bkn kau yang sekarang.

Gambar dan orangnya yang sekarang mungkin serupa tapi tak sama.

Moga berbahagia dalam jalan hidup yang kita pilih, kawang. Moga Allah memberkati. Terima kasih untuk kenangan :)

2 comments:

RIAN said...

Sangat betul. Tapi, at the same time kite kan daa ada kawan baru. h0ho

norhafizahalias said...

terima kaseh untuk kenangan..