Sunday, April 1, 2012

Zaharie

Assalamualaikum...

Zaharie. Zaharie Embong. seorang anak kepada ayahnya, juga anak kepada ibunya. seorang adik kepada kakak dan abangnya, dan seorang abang kepada adiknya. seorang yang namanya perlu diingati dalam sejarah Malaysia kini. seorang legenda. kenapa? kerana dia telah membuat satu keputusan yang dikesali seluruh umat.

siapa yang tak kenal Zaharie Embong boleh dikatakan buta sejarah dan buta tamadun. perlunya kita mengenali Zaharie Embong ni adalah supaya nanti kita tidak turut melakukan kesalahan membuat keputusan sepertimana yang dia lakukan.

maka soalannya di sini ialah siapa Zaharie Embong?

sebagai pengenalan diri, dia seringkali memakai baju berwarna biru gelap. juga memakai cermin mata hitam berjenama Ray Ban yang diragui tahap originality nya. tidak semua yang melihatnya, berkenan dengan caranya mendidik, mengasuh dan mentarbiah seluruh anak didiknya. perlu juga dinyatakan bahawa dia seorang yang kuat makan. kenapa tidak, perutnya pun dah macam orang mengandung.

kata-kata dia yang paling terkenal ialah

"mintak maaf, kalau sikit-sikit salah saya boleh tolong, ni banyak sangat ni"-Zaharie Embong

nak tolong? ni mcm kata "kucing awak dah mati, tapi saya boleh hidupkannya semula" [aku pun tak paham kat mane simile nya]

tapi zaharie, mu nge tolong mu, gi mampus.

9 comments:

norhafizahalias said...

siapakah zaharie embong?? (curious betoll)

o-r-b-s said...

search la "Zaharie Embong" kat facebook..jumpe la tuh. hehe

Mujie Chan said...

omar..daebak..!
dasyat aaa...
tpi nice la ayat2 omar..


me like that..
rate 5star..haha

EyaAmran said...

haha~ omar marah sgt laa tu~ jahat punye Zaharie Embong~ :D

norhafizahalias said...

omaaarrrrrr................... ZAHARIE EMBONG !! sape !!!!!!!!!!!! geram weehhhh..

o-r-b-s said...

mujie: daebak? oh plis, i speak malay only, haha
mmg kene wak ayat pergh, ekg x terkesan ke zaharie, bile ayat pergh baru sampai ke hati zaharie, haha

alia: jahat, sombong, berlagak, zalim, tak berperikemanusiaan, etc, etc. haha

hafizah: mu kene amik kursus KPP lu, amik pekse komputer, wak amali 3 jam, praktikal 3jam, blatih ckup 8 jam, sudoh QTI, baru mu tau sape ye, wahaha

Mujie Chan said...

oh.oke.sori
haha

o-r-b-s said...

haha, adok bnde pon ehh, saje je :)

naim zikri said...

zahari oh zahari....mg ngan zahari mg g mampos!haha~