Wednesday, January 25, 2012

Sekolah, tempat aku belajar

Assalamualaikum...

Tadi siang aku decided untuk melawat tempat belajar aku selama kurang lebih 5 tahun. kurang tu tolak dengan kelas yang aku ponteng, lebih tu tambah dengan kelas tambahan yang aku berpeluh-peluh hadir. jd, kurang lebih 5 tahun aku sekolah kat situ. datang pukul 7.00 balik pukul 4.30. selama 5 tahun. 5 tahun beb. dari aku sekecil anak tikus *okay, hiperbola* sampai besar sihat macam ni.

aku ade belajar pasal akademik, belajar la sikit-sikit pasal akhlak, belajar sikit-sikit pasal sirah, adela kot dengar sikit-sikit pasal Al-Liwa' dan macam-macam lagi yang aku belajar.

yela, dah nama pun sekolah, memang la tempat belajar. ye tak?

sampai ke hari ni, aku ada belajar sesuatu kat sekolah. aku belajar masih banyak yang aku tak tau atas dunia ni. plkn tu cuma benda kecik. tak perlu pun bangga terlebih dos jadi sorang wira atau wirawati *okay, agak kasar*

nasihat aku utk freshie kat sekolah, sila belajar dengan tekun. tapi belajar tak semestinya dalam kelas.

akhir kata, selamat maju jaya dalam menuntut ilmu

quote yang agak popular. ade kate betul ade kate salah. kepala masing2

No comments: