Friday, December 24, 2010

Mampukah kita menang?

Assalamualaikum...

Se-malaysia dah tau, perlawanan pertama akhir final piala AFF Suzuki Cup akn berlangsung pada 26/12/2010 ni, ahad. kalo yang tak tau tu, memang anda boleh dikatakan orang di bawah tempurung la. haha.

persoalan ye kat sini, mampu ke malaysia menang? kalau lihat perlawanan peringkat kumpulan, malaysia dah tewas besar 5-1.  tapi malaysia mampu je mara ke separuh akhir. lawan juara bertahan lagi, vietnam.

dan, malaysia menang. berjaya ke peringkat akhir.

sokongan peminat pun nampaknya dah meningkat macam air sungai naik mase-mase tengkujuh ni. kalau kat FB tu, berlambak laa orang jual jersi malaysia. yang kaler biru ade, kuning pon ade. macam macam harga. RM40-RM60. pilih je mana berkenan.

pun bagaimana walau, kita tengok macam mana wira-wira negara beraksi di Bukit Jalil 26 Disember ni. aku memberi sepenuh sokongan kepada mereka, dan berharap *seperti mana warganegara warganegara lain* malaysia akan menang.


pics are from:
Stadium Nasional Bukit Jalil
Malaysia's Flag
Indonesia's Flag