Monday, October 19, 2009

Program pasca pmr

Assalamualaikum...

hari ni hari isnin, 19.10.09. tadi kat skolah, ade taklimat pasal ape yang akan berlaku selama 6minggu persekolahan, lepas kami semua berjaya menghadapi pmr dengan jayanya.

cis! ingatkan boleh la rilek-rilek sket, lpas pmr. padahal, kami dihidangkan dengan program yang entah ape-ape. ape hal entah. tetibe je nak pakse kite pegi skolah. duit sekolah kite bukan diye yang bagi. kite pegi skolah dengan kete mak bapak kite, tak pegi dengan diye pon. alih-alih, nak pakse orang pegi skolah. ape hal bro?

dah la program kat skolah tu bosan. hari-hari ke dewan. tahun lepas tak macam ni pon. tahun lepas, hari skolah macam tak skolah. ape kejadahnye?

kalu mcm ni, aku lebih rela hadapi pmr lagi sekali. hidup dengan buku sahaja. ni, entah ape-ape. program ni la, itu lah, panggil orang ni lah, orang tu lah, macam-macam.

dah tu, gertak orang plak. "tak mari sekolah lebih dari tiga hari samada berturut-turut atau tak, slip peperiksaan akan digantung. saya akan pastikan apa yang saya cakap ni akan dilaksanakan." oke, kite tengok brape orang sangatla akan digantung slipnya nanti. cakap berdega-dega, tapi hapa pon tak ada.

ni la orang melayu kita. harap cakap je besar. amalan? kosong. bile kite nak maju nye kalo mcm ni tuan-tuan? kate nak wujudkan masyarakat minda kelas pertama. stop the madness!

-hanya membebel melepaskan
tekanan-

4 comments:

fatin said...

marah nampak~
tp betul nape omar kabo ow..
haish..kalu beliau tdk menggantung result exam hk sape x mari 3 hari ow, kite serang ye ramai2!! hahahahaha
*evil mode*

omar said...

nok serang ye ramai2?
berested..
bisa diatur..
aj0k arif skali,,
kalo x,,xmboh join laa..
haha
=DD

fatin said...

arif? insyaAllah~ omar, arif kirim salam.ye kate nop ngat knl omar~ huhuh =)

omar said...

btol ke fatin ea?
kate arif tu xwujud pon..?
h0k ane se nk cye ea..?