Wednesday, October 14, 2009

Hidup ini payah, -kan?

Assalamualaikum...

"14 okt 2009. tarikh bersejarah yang tidak dicatat dalam buku teks. tarikh keramat buat penduduk form 3 dimana bendera PMR diturunkan dan bendera BEBAS dinaikkan. darurat 'duduk rumah study' ditukar menjadi 'kluar rumah sampai pagi'."

hah. mesej yang aku terima dari sorang kawan. sangat cantik,-kan? pape pon, setinggi-tinggi kesyukuran kite rafakkan ke hadrat Ilahi kerana PMR dah habis. lepas ni tiada lagi kelas2 tambahan yang perlu dihadiri. duduk umah sambil tunggu rizab je la -kan?

pasti ramai yang merancang tak nak ke sekolah sehinggalah rizab diumumkan. namun, pasti ramai juga yang kecewa kerana ustzh anisah menggertak slip peperiksaan akan digantung kalo tidak dtg ke sekolah lebih dari 3 hari,-kan? gimik semata-mata gimik. kita tengok berapa ramai yang akan digantung slip nya.

pasti ramai yang merungut tahun lepas tak buat camni pon. yang tahun ni rajin-rajin sangat nak buat ni knape? pasti ramai yang bersungut ini tidak adil. tapi aku ingin bertanye, sejak bile hidup ini adil?

kawan, hidup ni payah. bukan senang nak hidup. banyak cabaran yang perlu kite hadapi, lebih-lebih lg zaman dunie tanpa sempadan ini.

jadi, nak bwat ape lepas ni hah? kengkadang bosan jgak -kan? ahh. banyak lagi buku cite dlm bilik kakak aku tu yang belum terusik. pinjam buku ngn orang pon boleh ape..

6 comments:

fatin said...

bkpe title post cam sedey jep.
"hidup ini payah kan?" mcm org putus harapan nk idup je.please,dont be sad! be happy!

omar said...

heh..
dah mase tlis entry nih rse cam nak mati je.
jadi, tlis laa tajuk tuh.
tp tajuk xsame ngn isi nye kn?

syauqatul wardah said...

apela omar ni, org laki kene kuat, dik! jgn mudah putus semangat! ye, omar boleh!1 Malaysia!

bagi kak b2 sedap gi skoloh drpd duk umah. kalau duk skoloh boleh buat mcm2....(buat mende x tau mcm2 tu)

aq la..... said...

apasal sedih jer....
jgn ar g2..x patut ar org laki sedih2 ea...sampai beharap "aku mati dibunuh"..
ish ish..
kuat smngat sket...

M@r W@n said...

ish,
kene kuat lar..
nseb bek msih ade orang2 spt kak b2 ngn aisyah kat dnie niyh..
thnxx..
=DD

royalblizz said...

bkpe ngn omar nie ckp psl mati sokmo??! mcm baru putus cinta jerr...jangan ah gitu!!..be happy......
walau pn ad mslh kite mstilh atasi nye ngn baik..klu kite tgk pesakit barah or aids,memng lh ad yg putus hrpn tapi kebnyaknnya tetap teruskn hidup sbb mereka prcaya bhwa tuhan sentiasa ad di sisi mereka..jadi kuatkan semangat dan teruskan hidup INSYAALLAH tuhan akan menyayangi kite...ingat pesanan nie!!!!