Thursday, August 27, 2009

Masa, trial dan isu semasa.

Assalamualaikum...

jadi, hari ni hari keenam kita berpuasa. kepada sesape yang tinggal puase tuh, tau-tau la nak ganti. sendiri paham laa. kan? hm..kate orang, fungsi blog adelah menjadi medium untuk kite berhubung, untuk kite bertukar fikiran dan kadangkala untuk meluahkan perasaan.

tapi kadangkala, aku terfikir: apakah fungsi blog setakat itu sahaja? dan aku menyimpulkan : terdapat banyak lagi fungsi blog yang lain, pandai-pandaila terokai sendiri.

aku bukan seorang pemikir. aku tidak suke berfikir tentang sesuatu secara dalam-dalam. tapi kadangkala berfikir tentang sesuatu secara mendalam itu perlu, kan? entahla labu..

hah! trial pmr bagi negeri Terengganu akan bermula pada 1 september ni. wah! ape nak buat nih..mase tinggal sikit lagi ni. mungkin betul kata-kata nih : semakin kita mengejar masa, semakin menjauh masa itu daripada kita. sape sutuju boleh angkat tangan.

aku masih ingat macamane aku balik hari khamis baru nih. bagaimana aku menghadapi ujian bahasa arab peringkat kelas dan terpakse balik pukul 5 petang. alih-alih, dah hampir seminggu aku bercuti kat umah ni. betul la kata-kata nih : kita sedang melalui waktu-waktu yang cukup pantas.

dan, pilihanraya kecil DUN Permatang Pasir baru je selesai. tahniah dan terima kasih buat semua petugas pilihanraya yang memastikan kemenangan Pakatan Rakyat menerusi PAS. Alhamdulillah. bukanlah fanatik dengan politik, tetapi hanya menyentuh isu semasa.

lagipun, tanpa politik, bagaimana kite mahu mentadbir negara ini?

yaa..nampaknye waktu berbuka dah hampir.

2 comments:

naim_milan said...

woitt!!
Permatang Pasir daa~~~

M@r W@n said...

sori bro..
typing error..
thnxx..