Monday, May 18, 2009

16 Mei

Assalamualaikum...

16 Mei..? hmm..16 Mei memang dikaitkan dengan sambutan Hari Guru. Sambutan Hari Guru Peringkat Kebangsaan pada tahun ni diadakan di Taman Tamadun Islam. Motto sambutan pada kali ini ialah "Guru Pembina Negara Bangsa". haih..memacam kan?

Sempena perayaan ni, aku telah mengirim mesej kpd Cg Nazila, yang berbunyi

Guru dalam ajarnye ade harapan, dalam tegurnye ade doa, dalam marahnya ada sayang, dalam tawa ada mesranye..SELAMAT HARI GURU

~omar

dan..beliau membalas

Tq. selamat berjaya.

hari ni, beliau mengucapkan trimas kpd sume yg mmberinye hadiah..dan aku pon tanye la,

"doh yang antar mesej, cikgu?"

beliau pon menjawab...

"yang antar msj? dah balas kan mesej tuh..balas doh ork?" dan menambah.."omar antar mesej ke cikgu tengoh2 malam pa..."

haha..malu dibuatnye..

ye la, dah hok tu je aku mampu. hantar mesej..nak beli hadiah, malas...hua3..

Hari Guru ni bukan sekadar memberi hadiah. ye la, mungkin ramai orang berpendapat bahawa hadiah ni merupakan lambang kite menghargai jasa guru. bagi aku, hadiah material lebih kurang bermakna jika dibandingkan dengan kejayaan dunia dan akhirat. bagi masyarakat kite, memberi hadiah pada Hari Guru dan jadi sebahagian daripada adat.

Camne sambutan kat SMKATJ?? tengok laa laman komuniti SMKATJ..malas la nak cite satu-satu...

erm...lame gile la aku tak menulis kat blog ni..tau kenape?? komputer aku merajuk...rezab laa, beliau buat hal..habis terbantut segale urusan memblog, menguruskan friendster, melihat komik naruto di onemanga.com dan melihat isu-isu semasa...

dan satu lagi ye, hal "bunge" yang diceritakan sebelum nih dah setel..tak perlula nak berbaloh lame-lame..nak2 hal "bunge"..bunga bukan sekuntum kan..

No comments: