Thursday, March 12, 2009

Pertemuan yang telah ditakdirkan

Assalamualaikum...

nampaknye, hari ahad baru-baru nih ade rombongan budak sekolah SMK Tengku Bariah yang terdiri daripada 10 orang yang mendapat top 10 di sekolah mereka, pada peperiksaan TOV yang lalu...mereka ke sekolah Tok Jiring bukan hanya nak melawat, tapi hendak menumpang duduk di situ selama lebih dan kurang, seminggu.

rombongan 10 orang pelajar tersebut semuanya daripada tingkatan 3. jadi, mereka dibahagikan ke kelas-kelas ikhlas, kauthar, qalam dan rahman. dan mereka bermastatutin di asrama sekolah sepanjang tempoh mereka berade di sekolah ni.

kelas aku, kelas ikhlas menerima 2 orang tetamu. seorang lelaki dan seorang lagi perempuan. yang lelaki, seorang atlet olahraga, bernama Mohd Faiz b. Mohd Zaid. seorang yang simple, dan didapati kurang bergaul. mungkin masalah segan dan malu menjadi penghalang. tapi awok lelaki kelas ni melayan beliau seadanye dan masalah malu dan segan sedikit sebanyak dapat dihapuskan.

Yang perempuan pulok, namenye Nurul Hazirah. Bt nape tak tau. tak dan nak tanye. malu. haha. yang perempuan ni tak tau nak describe guane orang-nye. yang pastinye, beliau buleh la dikatekan comel. haha. bukan aku kate. fatin kate. tapi betol la kot. nak kate ye rapat ngan wanita-wanita kelas 3 ikhlas, rapat lah sket. aku penah nampak dyeorang kasi spotong kek ke hazirah nih. aku pon nampak hazirah ni selalu je sembang dengan wanita-wanita 3 ikhlas.

haha...hazirah ni tempatnye belakang skali. jadi, tak leh tengok dekat-dekat la. jauh-jauh je. sipi-sipi.

hari selase, mase BM, orang lelaki kelas 3 ikhlas melakonkan sebuah cerpen yang bertajuk Sayang Ayah karya Omar Mamat. Aku ditugaskan untuk memegang watak Cg. Bus. lakonan ni memang bolox. tak dan nk practise. hari Isnin cuti kan, jadi pakat doh nak jumpe kat skoloh, practise, tapi tak jadi sebabnye ialah sepakat, tak mboh berlakon blake. esoknye, eh! nak berlakon pulok? berlakon je la, bantai je...bakat ade, kesungguhan ade, tapi kes tak dan nak practise je..berikutan itu, ade orang beri rating 4 dari 5...

kembali kepada sahabat kite 2 orang tu, hari ni (Khamis) menjadi hari terakhir mereka di sekolah ini...jadi, atas insiatif syed, mereka pon diberi la sedikit hadiah, atas name kelas ni, wak kenangan.

bagi Faiz, aku harap aku dapat terus berhubung dengan diye..diye dah bagi YM-nye dan nombor tepon-nye...

bagi Hazirah lok, aku ucapkan semoga kita boleh bertemu lagi...amiiin.

bagi kedua-dua orang tuh, aku harap kite semua akan mendapat kejayaan dalam PMR di samping mendapat keredhaan Allah dan juga berjaya di atas dunia dan akhirat...insya-Allah.

2 comments:

fatin said...

eleh omar..pdhl ye kenang ke hazirah..sapa baloh ngan syed..eh omar..jgn gune ayt'wanita-wanita 3 ikhlas' napok mcm tue je..wanita! eee..gune ar perempuan..napok muda sikit..haha.

faiz bg ym? ouh..nk! tp,kalu bg pon bkn ye knl fatin..haha..biarla..

hadioh nape wi?

lepah ni rajen x ag bg kertas? hazirah tadop dah..

p/s: nak nombor enset dye?

M@r W@n said...

eikkk...seyes da..mane de kenang..saje kacau..kalu kenang pon bukan bleh wak nape2 pon..bile pulok ade orang baloh ngn syed?? lasong x la..kawan sampai mati..uhuk3..erk..??xpe la..kekgi2 kene jadi wanita gak..

nk kew?? faiz_blackstar@y.c add la..

tau..adela buku2 sket kot..

eh..bagi ketas tu tngok ah. bukan mase hazirah ade je omar bagi..mase ye tadop pon omar bagi tek..

p/s: xyah la..xbaek mesej ngn org puan..kui9..

thnxx 4 de comment!