Saturday, February 28, 2009

Perubahan itu pasti...

Assalamualaikum...

tadi, dah tengok orang lain punya blog. sumenye dah berupdate dengan tajuk yang bermacam-macam, menceritakan hal yang pelbagai. tinggal blog ni sajela yang masih belum diupdate. pada pagi tadi, aku dan kawan-kawan yang lain telah pergi ke sekolah. sumenye pergi dengan niat yang satu, iaitu hendak mengikuti teknik menjawab kertas BI. program ni sebenarnye dirancang untuk melibatkan 5 kelas. tetapi, atas sebab dewan digunakan untuk mesyuarat agung Puteri Islam, 3 kelas dilibatkan dan dibuat di bilik seminar.

seharian duduk di sekolah. buleh makan free. sebungkus mee goreng kantin menjadi habuan. tak lah kenyang, tapi gitu ah. buleh banyak input tadi. haa...tapi lenguh tulang belakang la. pastu habis la...lepak dalam kelas jap, pastu bersiap nak balik.

nak balik tuh, ade sorang hamba Allah sedang menunggu giliran untuk balik. aku bersame na'im pon mendekati beliau dan bertanya khabar. beliau kate baik, Alhamdulillah. pastu tanye la soklan nih,

"apesal sombong?"

"bukan sombong la, tapi aku dan kengkawan yang lain dah nak berubah. nak jadi orang yang baik. tak la baik sangat, tapi bukan jahat la." terang beliau bersama posing dan kedudukan yang penuh karisma.

" oh. ape yang menyebabkan perubahan nih?"

" ade sorang tu yang kate awok aku suke cakap dengan awok laki. aku sedih tau...." pastu beliau terus membicarakan sesuatu yg tidak didengari aku. lantas aku mengangguk-anggukkan kepale sahaje.

nah, ambik. mereka dah nak berubah. aku? masih di sini. di sini. tiada pergerakan.

No comments: