Wednesday, December 24, 2008

whoa!..Seri perdana+Seri satria=RM27,545 sehari??whoa!!!

Assalamualaikum w.b.t....

Bebaru nih, aku tengok lam surat kabor, ade laa satu laporan nih yang wat aku tertarik ngak ngan isinye...oh...sudah tentula bukan akhbar2 arus perdana, tapi lam akhbar alternatif laa kate orang...jadi...tengok tajuk laa..Seri Perdana??mende tuh??laa...untuk pengetahuan sume, Seri Perdana nih adelah name rasmi untuk kediaman PM kite..Seri Satria lok merupakan name rasmi untuk kediaman TPM kite...(gambar Seri Perdana)
eh...aku sebut kediaman ke??saloh2...istane lebih tepat kot...

Sumbernya bukan daripada kajian mahupun telahan daripada mana2 pihak, tapi berita nih bersumberkan Dewan Rakyat sendiri. Khabarnya, Dewan diberitahu kerajaan Malaysia menyewa Seri Perdana dengan harga RM4.15 juta setahun ataupun RM345, 833.33 untuk sebulan daripada Putrajaya Holdings...whoa! banyak tuh...tu baru disewa..kos penyelenggaraan pulak dilaporkan mencecah RM1.89 juta setahun ataupun RM158, 051.40 sebulan...

Kos menyewa Seri Satria pulok dilaporkan sebanyak RM2.74 juta setahun bersamaan RM228,333.33 sebulan. Manakala penyelenggaraan tu pulok ialah RM94, 156 sebulan...whoaaaaa....

Setelah dijumlahkan dan melalui proses pengiraan, kerajaan Malaysia didapati membelanjakan RM27,545 seHARI bagi menyewa dan menyelenggarakan kedua-dua istana pemimimpin negara ini...sedangkan rakyat Malaysia terus menerus dibelenggu kemiskinan dan kedaifan...tengok Bersamamu pun dah tau...baru Bersamamu...tengok media2 alternatif banyak gi...

Jadi..aku sarankan korang banyak2kan la membace media2 alternatif nih sekirenye mampu...mane ade media2 arus perdana sekarang nih melaporkan bende2 camni??

aku dapatkan berita nih pon dari Siasah...banyak lagi media2 alternatif di kedai2 majalah, mahupun di alam maya nih...tak salah pon kalu nk bace media2 arus perdane...tapi skati laa..kalu rase nk kelainan dan kebebasan, sile laa bace media2 alternatif nih...

wassalam...

No comments: