Saturday, December 27, 2008

1430h, 2009m..slamat datang..



Assalamualaikum...

urm...ari nih 1 muharram 1430h merangkap 29 Disember 2008m..jadi..kite skang nih dah brade pada hujung tahun 2008 dan awal tahun 1430h...wah...skejap je masa berlalu...masih aku ingat..macam mana aku datang sekolah pada 4Jan 2008..memasuki kelas 2 al-ikhlas...kemudian..banyak yang diabadikan dalam blog 2 ikhlas..yang penulisnya merupakan penulis yang sama dengan blog ni...

namun, aku menulis entry ni bukan semate-mate nak mengiklankan tentang blog klas 2 ikhlas, tapi aku mahu mengingatkan kepada orang lain dan sekaligus mengingatkan kepada diri sendiri..bahawa masa memang mampu menghakis umur seseorang...mungkin...10 tahun dahulu, aku masih seorang kanak-kanak yang mampu bermain dengan riang, namun sekarang, pada tahun 2009, aku akan mengambil PMR...

jangan terkejut, suatu hari nanti, aku mampu berdiri dengan gah di atas menara gading...

nasib dan takdir menentukan segala...segala usaha akan ditentukan oleh nasib dan takdir...namun, jangan berhenti mencube!

jadi..tahun baru hijrah disambut sempena memperingati penghijrahan Baginda SAW dari Mekah ke Madinah...memang sesungguhnya kalendar hijrah ini dikira bermula dari penghijrahan Nabi SAW...kalendar ini memang berketepatan dengan perjalanan bulan mengelilingi bumi, iaitu pada 15 haribulan, bulan purnama akan menjelang...

tahun baru masihi pula disambut dengan meriah di seluruh dunia...dengan pertunjukan bunga api, pesta arak dan akhirnya, lahirlah anak luar nikah...bukan sekadar serkap jarang, tapi berdasarkan fakta dan laporan daripada Mastika dan Al-Islam keluaran Disember..

jadi..azam baru mesti dipasang kan? sempene tahun baru nih? entah la...azam aku tak pernah pon dipasang dan terpasang...takpe laa..biar tahun nih jadi rekod...tahun pertame aku memasang azam...tapi azam tuh biarla rahsia eh..haha...

No comments: